close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تورهای قشم و کیش

    بازدید : 244
    چهارشنبه 1 خرداد 1398 زمان : 15:38

    آشنایی با پل های تاریخی شهر اصفهان

    آشنایی با پل های تاریخی شهر اصفهان

    اگر به شهر اصفهان سفر می کنید حتما اولین چیزی که ذهنتان می رسد پل هایی است که بر روی زاینده رود ساخته شده اند. این شهر تاریخی بافت قدیمی و زیبایی دارد که باعث شده عده ی زیادی به این شهر سفر کنند. شهر اصفهان یکی از زیباترین و مهم ترین شهر های ایران است. اگر قصد مسافرت و ایران گردی دارید اولین شهری که به شما پیشنهاد می کنیم، اصفهان است. این شهر مقصد خوبی برای شروع سفر ایران گردی است. با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری جذابی که این شهر دارد قطعا اوقات خوبی را در این شهر خواهید گذراند و همچنین یکی از تجربیات سفری بیاد ماندنی برای شما و همراهانتان خواهد بود.

    زاینده رود، رودی است که پل های بسیاری بر روی آن در زمان های گذشته ساخته شده است. تعدا این پل های ساخته شده زیاد است و هر کدام از آن ها سبک معماری خاص و منحصر به فردی دارند. به گونه ای که آفر تور اصفهان با دیدن تعدادی از آن ها به قدری جذب زیبایی های آن می شوید که علاقه مند به دیدن ما بقی پل های موجود در اصفهان می شوید. هر کدام از پل های این شهر در دوران پادشاه خاصی ساخته می شدند و محل برگزاری مراسم های ویژه و اصیل ایرانی بوده اند. معماری ظریف این پل ها به قدری خاص و منحصر به فرد است که علاوه بر زیبایی ظاهری شهری، به ظرافت های انسانی و روحی هم توجه داشته است و از این رو تمام افراد با هر ملیت و مذهبی که باشند از آن تاثیر می پذیرند و از زیبایی های آن لذت می برند.

    البته به شما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به این شهر ابتدا جاذبه های گردشگری این شهر را به خوبی بشناسید و همچنین مکان هایی که می خواهید از آن ها دیدن کنید به ترتیب یادداشت کنید و سپس مسیر سفر به این شهر زیبای تاریخی را در پیش بگیرید زیرا جاذبه های گردشگری و تاریخی به قدری در این شهر زیاد هستند که ممکن است شما برای این که از کدام مناطق دیدن کنید اندکی گیج شوید به خصوص اگر مدت اقامت شما در این شهر محدود باشد. از اصلی ترین جابه های تاریخی که در این شهر وجود دارد پل هایی است که در اصفهان ساخته شده است. این پل ها به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که برای این شهر کاملا نمادین محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی این پل های زیبا که در دوران قدیم ساخته شده اند و قدمت آن ها به هزاران سال پیش باز می گردد بپردازیم، پس اگر شما هم از علاقه مندان به آثار تاریخی این شهر به ویژه پل های آن هستید و یا قصد دارید به این شهر تاریخی سفر کنید با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

    جهت رزرو تور اصفهان به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید.

    پل های معروف و تاریخی اصفهان

    1. پل مارنان: این پل یکی از پل های تاریخی و زیبای شهر اصفهان است که اسم آن ممکن است کمتر از سایر پل ها به گوش خورده باشد. اما از زیبایی چیزی از پل های دیگر کم ندارد. معماری منحصر به فرد این پل بسیار چشم گیری دارد که نظر همگان را به خود جلب کرده است. برخی از باستان شناسان و محققین تاریخی ساخت این پل خاص و بی نظیر را به دوره ی ساسانیان مرتبط می دانند. این پل دارای 17 دهانه است و همه ساله عده ی زیادی از این پل دیدن می کنند. این پل در خیابان مطهری واقع در اصفهان قرار دارد. جالب است بدانید تعداد دهانه های موجود دراین پل در گذشته بیشتر از 17 عدد بوده است. اما بعد ها تعدادی از این دهانه ها بسته شده اند. نام دیگر این پل، پل سرفراز است و گفته می شود که این نام در زمان پادشاهی شاه سلیمان صفوی نرخ تور اصفهان بر روی این پل نهاده شده است. البته نام این پل تغییر یافته ی واژه ی مهربین است.
    2. پل چوبی : این پل 147 متر طول دارد اما پهنای آن بسیار کم است. این پل میان، سی و سه پل و دو پل ال.. وردی خان ساخته شده است و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است. محققان و باستان شناسان این گونه گمان می کنند که این پل در سال 1065 ساخته شده است. نام های دیگر این پل، پل دریاچه و پل سعادت آباد است. و هم اکنون پل چوبی در خیابان کمال اسماعیل قرار گرفته است و عده ی زیادی روزانه از این پل دیدن می کنند. البته نکته ی حائز اهمیت درباره این پل داشتن منظره ی خیره کننده ای از غروب آفتاب است که این مکان را خاص و ویژه می سازد.
    3. پل خاجو: این پل در سال 1060 بر روی زاینده رود به فرمان شاه عباس دوم ساخته شد. جالب است بدانید که مورخان و محققان تاریخی معتقد هستند که در دوران قدیم در محل این پل، پل دیگری از عصر تیموری وجود داشت. از اسامی دیگر این پل می توان به، پل حسن بیک، پل بابا رکن الدین و پل کرها شناخته می شود. این پل در سطح بین المللی شناخته شده و این پل را یکی از زیباترین پل های جهانی می شناسند. نکته ی حائز اهمیت این است که قسمت فوقانی این پل در گذشته برای عبور کالسکه و چهارپایان بوده است و در قسمت زیرین آن عابر پیاده عبور می کردند. در زمان قدیم پادشاهان و اشراف زادگان در این محل به برگزاری مسابقات شنا و قایقرانی می پرداختند و اهمیت خاصی برای این پل قائل بودند.
    4. سی و سه پل: بلاخره به معروف ترین و محبوب ترین پل واقع در اصفهان در این لیست رسیده ایم. شروع این پل از چهار راه تختی است و تا میدان آزادی نیز ادامه دارد. این پل در سال 1008 قجری قمری ساخته شده است و قدمت بسیار زیادی دارد و از نظر تاریخی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این پل 300 متر طول دارد و دارای پهنای 14 متر است. از نام های دیگر این پل، شاه عباسی، پل جلفا، پل چهل چشمه و پل سی و سه چشمه می توان اشاره کرد. این پل در زمان های گذشته در واقع راه ارتباطی میان این شهر با مردم جلفا بوده است. جالب است بدانید در زمان های قدیم این پل از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و جشن های خاص و ویژه ی نوروزی را در این محل برپا می کردند.
    5. تور کیش

      تور مشهد

      تور کیش
      جاذبه های توریستی ترکیه
      نظرات این مطلب

      تعداد صفحات : 6

      درباره ما
      اطلاعات کاربری
      نام کاربری :
      رمز عبور :
    6. فراموشی رمز عبور؟
    7. آرشیو
      خبر نامه


      معرفی وبلاگ به یک دوست


      ایمیل شما :

      ایمیل دوست شما :



      چت باکس




      captcha


      پیوندهای روزانه
      آمار سایت
    8. کل مطالب : 70
    9. کل نظرات : 0
    10. افراد آنلاین : 1
    11. تعداد اعضا : 0
    12. بازدید امروز : 3
    13. بازدید کننده امروز : 4
    14. باردید دیروز : 10
    15. بازدید کننده دیروز : 11
    16. گوگل امروز : 0
    17. گوگل دیروز : 0
    18. بازدید هفته : 41
    19. بازدید ماه : 300
    20. بازدید سال : 1682
    21. بازدید کلی : 28456
    22. کدهای اختصاصی